O estudantado de DocTIC presenta os avances das súas teses no curso 2021/2022

Nun ‘congreso’ no que tamén se lles realiza a avaliación anual do progreso das súas teses.

O alumnado do programa de doutoramento en Tecnoloxías da Información e as Comunicacións (DocTIC) tivo o pasado venres 10 de xuño a súa sesión anual de avaliación. Un total de 52 estudantes presentaron este venres na Escola de Enxeñaría de Telecomunicación (EET) os avances nas súas investigacións e explicaron ante unha comisión composta por docentes da EET os puntos centrais das súas teses.

Este programa de doutoramento, promovido pola Escola de Enxeñaría de Telecomunicación e o centro de investigación atlanTTic, céntrase na formación de profesionais e investigadores no ámbito das Tecnoloxías da Información e as Comunicacións (TIC) e en xerar investigación de calidade e impacto internacional, así como en proporcionar á industria profesionais con coñecementos avanzados que lles permitan mellorar a súa competitividade a escala global. Como explica o seu coordinador, o profesor Manuel García Sánchez, “a avaliación anual é obrigatoria en todos os programas de doutoramento e, con ela, apróbase tamén o recoñecemento das actividades formativas desenvolvidas durante o curso, algunhas delas obrigatorias para poder ler a tese”. O que diferencia este programa de doutoramento doutros impartidos pola UVigo é que para presentar estes resultados optouse por organizar unha especie de “pequeno congreso internacional, no que o alumnado expón publicamente o seu traballo mediante pósters e recibe preguntas e comentarios do resto de asistentes”.

Este formato e o feito de desenvolverse toda a xornada en lingua inglesa, destaca o docente, serve ás e aos investigadores novos para aprender a “preparar, presentar e defender un póster cos seus resultados de investigación”. Ademais, ao longo da xornada poden ver como se desenvolven os seus compañeiros e “facilita a interacción, podendo ver como os máis experimentados abordan e resolven os problemas que se plantexan na súa investigación e, ás veces, incluso un método empregado por un vale para o problema de outro”.

Sobre os proxectos de tese presentados este venres, García Sánchez explica que “a temática é moi ampla, porque as TIC son tecnoloxías transversais”. Por exemplo, entre os traballos que se están a desenvolver neste curso “hai un número importante de teses relacionadas coa saúde e a detección de enfermidades, e tamén hai varias centradas na ciberseguridade e nos retos que impoñen as futuras comunicacións máis aló do 5G”.

Ademais da presentación dos traballos, a xornada contou coa presenza do investigador da Universidade de Verona Manuele Bicego, que abordou nun relatorio o potencial para recoñecemento de patróns dos ‘random forests’, unha técnica de aprendizaxe automática que conta cunha capacidade de xeneralización moi alta para moitos problemas.

A noticia completa no DUVI.